torsdag 26 juli 2012

All of these feelings

Tänkte skriva ut lite om allt jag känner inför USA..

Många har frågat mig hur jag ska klara att vara borta från min familj och mina vänner så länge. Och det är klart att jag kommer sakna alla otroligt mycket, men samtidigt så vet jag ju att hit kommer jag tillbaka, och då finns ju alla dom jag lämnade i Sverige kvar här. Jag tror även att det är en bra chans att ta reda på vem som verkligen är en riktig vän, för finns en person inte kvar för mig när jag kommer tillbaka, ja då vet jag ju hur viktig jag egentligen var för den personen.

Jag har varit ganska orolig för hur det ska gå med att skaffa vänner och sånt, tänk om de i min nya skola inte gillar mig? Om dom tycker att jag är konstig? Jag menar, vi lär ju ha ganska många skilda åsikter, och det kan vara ganska påfrestande att umgås mycket med någon som tycker så annorlunda än en själv. En av anledningarna att jag åker dit är ju just för att få umgås med människor som har andra värderingar, men tänk om de inte orkar med det? Fast egentligen.. Tänk om det skulle komma en utbytesstudent hit, man skulle ju vara sjukt intresserad av den och vilja veta massa om vad den tycker och så, så varför skulle det vara annorlunda i USA? Jaja, det blir nog bra i alla fall! Annars har jag ju alltid familjen, dom är vana så det borde ju inte vara några problem i alla fall!

Sen är det även något som kanske låter lite töntigt, men jag är sjuuuukt nervös för resan dit. Ska byta plan i Amsterdam, och har hört att den flygplatsen tydligen är GIGANTISK. Tänk om jag inte hittar eller inte hinner eller inte vet hur man ska göra?! Aaaah panik! Om det är någon som har bytt där någon gång eller på någon annan stor flygplats som vet hur det funkar, hör gäääääärna av er till mig!
Ni kan kommentera eller maila mig på rebeccajosefina@gmail.com. :) Tack!

Oj, det blev visst ganska långt, grattis om ni har orkat läsa ändå hit haha. Skulle kunna skriva huuuuuuur mycket som helst om detta, men tror inte ni vill läsa varenda tanke jag har i min hjärna, det skulle nog inte sluta väl haha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar