tisdag 9 oktober 2012

State Fair del tvååå

Hejsan! Igår var jag ju med min familj på state fair, och sov på hotell tills idag. Vi var lediga igår, och idag behövde vi inte gå till skolan heller på grund av att vi stannade i Dallas över natten hihi. 
Och vet ni vad duktig jag var? Jag hade med mig min kamera och tog MASSOR av bilder, har många fler än de i det här inlägget, så vem vet, det kanske kommer ett inlägg till med bilder? ;) 

Hur som helst, till att börja med kanska jag ska förklara vad "State Fair" är? Man kan väl säga att det är ungefär som ett jättestort Liseberg fast istället för att attraktionerna är det viktiga finns det mat och olika utställningar överallt. Det fanns friterat ALLTING, några exempel är friterad cheesecake, friterade brownies, friterad öl, friterat socker, friterade cupcakes, friterad pizza, friterad lemonad och sist men inte minst, friterat smör. Det mesta var faktiskt riktigt gott, men herregud så onyttigt. Friterat smör? Tror jag åt över 4000 kalorier igår.. Haha jag skojar inte, det var galet. Får väl låta bli att äta de kommande dagarna. 

Jag åkte faktiskt bara en enda sak, typ som Hanghai på Liseberg, fast mindre. Min värdsyster var jätterädd dock, stackarn. Men kul var det i alla fall! Men förstår ni då, att vi var där ca 7 timmar och åkte saker i ungefär 30 minuter, och resten av tiden gick åt till att äta. Jag orkar inteee, haha! 

Nu kom precis Rosie och Sarah hit, haha dom är arga på mig och Rachael för att vi inte var i skolan idag. Men jag borde nog vara lite social, så vi hörs senare. Puss!








1 kommentar:

  1. herregud vilka fina bilder och vilket underbart iphoneskal :O
    keep up the update babe :D

    SvaraRadera